Actueel

Maastricht Aachen Airport & RMI

Provinciale Staten van Limburg beslist in de nabije toekomst of zij Maastricht Aachen Airport willen overnemen. Om een gefundeerd besluit te kunnen nemen heeft de Provincie ons zusterbedrijf Etil gevraagd een studie te verrichten naar de economische en maatschappelijke impact van Maastricht Aachen Airport op de Limburgse economie. RMI heeft voor Etil een enquête uitgevoerd […]

Lees verder →
Afbeelding Natuurmonumenten

Natuurmonumenten & RMI

Natuurmonumenten beheert het natuurgebied Sint-Pietersberg in Maastricht. Het gebied is volop in ontwikkeling. Hoe ervaren de gebruikers het beheer door Natuurmonumenten? In het algemeen is men tevreden over Natuurmonumenten. Recreatieve gebruikers (waaronder hondenliefhebbers en fietsers) en natuurbeschermers verschillen enigszins van mening over de inrichting van het gebied. Moeten er meer recreatieve voorzieningen komen of moet […]

Lees verder →

Kluwer & RMI

Kluwer is uitgever van de NJ (Nederlandse Jurisprudentie), al sinds 1913 de belangrijkste bron van Jurisprudentie in Nederland. Verder heeft de Business Unit Legal van Kluwer zo’n 30 zuivere jurisprudentie-uitgaven en een groot aantal tijdschriften met jurisprudentierubrieken. Deze zijn online beschikbaar via de Kluwer Navigator (zoekmachine). RMI heeft op verzoek van Kluwer een grootschalig online […]

Lees verder →

A+O fonds Gemeenten & RMI

Samen met ons zusterbedrijf Etil voeren wij elk jaar de Personeelsmonitor uit voor A+O fonds Gemeenten. De monitor biedt een overzicht van de arbeidsmarktontwikkelingen bij gemeenten en het gevoerde personeelsbeleid. RMI verzorgt een enquête onder ruim 400 contactpersonen bij Nederlandse gemeenten. Elke gemeente ontvangt een schriftelijke rapportage en kan ook haar eigen resultaten inzien in […]

Lees verder →

Health Foundation Limburg & RMI

Health Foundation Limburg heeft RMI verzocht een onderzoek te houden onder bedrijven en consumenten in Limburg. Doel van het onderzoek: het in kaart brengen van de bekendheid van het Kankeronderzoekfonds Limburg. Het Kankeronderzoekfonds Limburg is een van de fondsen van Health Foundation Limburg en opgezet door het Universitair Medisch Centrum in Maastricht om extra gelden […]

Lees verder →

E-bookers & RMI

Het toenemend gebruik van tablets en smartphones blijkt een positieve uitwerking te hebben op de reislust van Nederlanders. Dat is de uitkomst van een onderzoek dat RMI uitvoerde in opdracht van reisboekingensite ebookers.nl. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat inmiddels bijna de helft (48%) van de Nederlanders ‘spontaan’ (binnen 2 etmalen na het boeken) […]

Lees verder →

Hago Zorg & RMI

Hago Zorg is expert op het gebied van (medische) schoonmaak en services ‘rondom het bed’ bij meer dan honderdzestig zorgorganisaties, zoals ziekenhuizen, verpleeg- en verzorgingshuizen en organisaties in de geestelijke gezondheids- en gehandicaptenzorg. Kwaliteit, innovatie en gastvrijheid staan bij Hago Zorg hoog in het vaandel. RMI voert op dit ogenblik een pilot uit voor Hago […]

Lees verder →

Detron & RMI

RMI heeft voor Detron een klanttevredenheidonderzoek uitgevoerd. Detron is een jong en vernieuwend bedrijf dat innovatieve oplossingen biedt voor uiteenlopende ICT & Telecom vraagstukken. Daarbij streeft Detron steeds naar de beste oplossingen die de klant ondersteunen en vooruit helpen. De centrale vraag in dit onderzoek: slaagt Detron in die opzet? Waar Detron in elk geval volgens […]

Lees verder →

SpinAwards & RMI

Enige tijd geleden zijn de SpinAwards uitgereikt. De SpinAwards zijn de vakprijzen voor creativiteit in digitale media. De prijzen worden sinds 1998 uitgereikt tijdens de jaarlijkse SpinAwards Night die door circa 2.000 personen wordt bezocht. RMI heeft, als partner van de SpinAwards, een onderzoek uitgevoerd onder de bezoekers van het diner en het feest. Klik […]

Lees verder →

Tempo-Team & RMI

U wist het misschien niet maar RMI test ook TV commercials, bijvoorbeeld voor Tempo-Team. U herkent wellicht de scene hiernaast uit de commercial ‘Veerkracht – Blijf Bezig – Hatseflats!’. Komt de boodschap over? Blijft de naam Tempo-Team hangen? Is de commercial leuk? Is hij niet te lang? Deze en nog meer vragen werden beantwoord via […]

Lees verder →